Heels Dance

17015500MittelstufeMo18:15-19:30TZ/C712.02.-10.06.Natalia Schwandt

Auf der Grundlage des Jazz Dance geht es in diesem Kurs um feminine, sinnliche Bewegungen in Heels und somit um Weiblichkeit, Eleganz und Ausdruck. Nach einem gemeinsamen Warm-up erarbeiten wir über zwei bis drei Wochen eine Choreografie. Idealerweise bringst du bereits Vorerfahrung mit dem Erlernen einer Choreografie mit. Bei der Wahl des Schuhs gilt: je stabiler desto besser und weniger Absatz ist mehr ; ) Professionelle Heels sind nicht erforderlich (ich spreche jedoch gerne Empfehlungen aus) - auch Boots und Stiefeletten eignen sich gut, um darin zu tanzen. Auch musst du nicht in der ersten Stunde bereits die passenden Heels gefunden haben. Da ein Teil der Bewegungen auf dem Boden stattfindet, sind bedeckte Knie empfehlenswert. Außerdem tanzen wir (beim Warm-up) in Socken. Es ist zudem dir überlassen, ob du sportlich oder elegant gekleidet kommen möchtest. Ich freue mich auf dich!

Based on jazz dance, this course is about feminine, sensual movements in heels and therefore about femininity, elegance and expression. After a warm-up together, we work on a choreography over two to three weeks. Ideally, you should already have previous experience of learning a choreography. When choosing shoes, the more stable the better and less heel is more ; ) Professional heels are not necessary (although I am happy to make recommendations) - boots and ankle boots are also suitable for dancing in. You also don't need to have found the right heels in the first lesson. As some of the movements take place on the floor, covered knees are recommended. We also dance in socks (during the warm-up). It is also up to you whether you want to come dressed in sporty or elegant clothes. I look forward to seeing you!

The name of the trainer is currently only displayed via PC or tablet, not via smartphone or the mobile version. Accordingly, access to the contact form for an email to the trainer is only possible via PC or tablet