Historisches Fechten

Das historische Fechten als Rekonstruktion alter Kampfkünste erlebt seit dem Ende des letzten Jahrhunderts seine wohlverdiente Renaissance, wird es doch in all seiner Komplexität, Eleganz und biomechanischer Finesse wiederentdeckt und einem modernen Publikum zugänglich gemacht. Dazu bieten wir an der Universität Mannheim erstmalig einen Kurs an.

Jede*r Interessierte ist willkommen!

Historical Fencing
Historical fencing, as a reconstruction of ancient martial arts, has been experiencing a well-deserved revival since the end of the last century, as it is being rediscovered in all its complexity, elegance and biomechanical finesse and made accessible to a modern audience. For the first time, we are offering a course on this at the University of Mannheim.

Anyone interested is welcome!

15043035Mi18:30-20:00HMS21.02.-12.06.Martin Hollmannnur mit Semesterkarteab 09.04., 18:30

Jede*r Interessierte ist willkommen!

Bitte beachten: In der Sporthalle der Mozartschule ist die Nutzung von Sportschuhen mit abriebfester bzw. heller Sohle Pflicht, um nicht nur kostspielige Reinigungskosten, sondern langfristig auch eine Beschädigung des Hallenbodens zu vermeiden.

Historical Fencing

Anyone interested is welcome!

Please note: In the Mozartschule sports hall, the use of sports shoes with abrasion-resistant or light-colored soles is mandatory in order to avoid not only expensive cleaning costs, but also long-term damage to the hall floor.